Jun 16, 2009

PERBINCANGAN ILMIAH/KAJI SELIDIK

Sebagai rakyat Malaysia, kita tidak dapat lari daripada membicarakan tentang isu-isu terkini negara terutama yang berkaitan dengan pendidikan. Ini disebabkan, pendidikan merupakan nadi atau tunjang kepada keutuhan sebuah negara.Namun begitu, seringkali hujah serta pendapat kita itu hanya berlegar sekitar kedai mamak atau mungkin sekadar dalam hati.
Atas rasa tanggungjawab dan demi kelangsungan pendidikan negara, Admin mengajak semua pelawat agar dapat kita berkongsi pendapat tentang 2 isu utama melibatkan pendidikan

Dua isu itu ialah .....

1) PPSMI - PERLUKAH DITERUSKAN ATAU DIKEMBALIKAN KEPADA BAHASA IBUNDA? PRO DAN KONTRA DISEBALIK KEPUTUSAN YANG MUNGKIN DIAMBIL.

2) CADANGAN UNTUK MENJADIKAN SUBJEK BAHASA INGGERIS SEBAGAI SUBJEK WAJIB LULUS DALAM PEPERIKSAAN SPM. RELEVANKAH CADANGAN INI? MUNGKINKAH INI LANGKAH TERBAIK SEPATUTNYA DIAMBIL AGAR SUBJEK INI DIKUASAI OLEH SEMUA PELAJAR DEMI 'SURVIVAL' PELAJAR ITU SENDIRI..

Mari kita berkongsi idea bersama-sama.Namun ADMIN berharap, sesiapa sahaja yang ingin berkongsi pendapat mestilah menggunakan bahasa yang sopan, tidak menyentuh sensitiviti kaum, bangsa,politik, agama dan sebagainya. Pendapat yang dikongsi hendaklah berbentuk ILMIAH/AKADEMIK demi masa depan anak-anak kita




Tiada ulasan:

Catat Ulasan