Oktober 16, 2009

LADAP - BENGKEL PENGURUSAN STRESS DI TEMPAT KERJA DAN KESIHATAN (OBESITI)

Cenderamata daripada sekolah buat dua orang
penceramah baik hati yang sudi berkongsi ilmu


Gambar guru-guru lelaki ini tiada kena-mengena
dengan masalah obesiti yang dihadapi Rakyat Malaysia
Harap Maklum!!!


Selaras dengan tuntutan kerja yang semakin bertambah, guru-guru sering tertekan dan ditekan dengan bebanan kerja yang kadang-kadang hadir tidak mengira waktu dan ketika. Namun atas apa jua alasan, sebagai guru yang bertanggungjawab, setiap kerja perlu diselesaikan dengan sebaik mungkin.

Begitu juga dengan "Tsunami Obesiti" terhadap kesihatan rakyat Malaysia yang semakin serius, maka guru-guru harus berhati-hati dan menjaga kesihatan agar kerja yang diamanahkan dapat diselesaikan dengan jayanya.

Atas kesedaran itu, pihak sekolah telah menganjurkan satu bengkel Cara-cara Menguruskan Stress dan Kesihatan pada 3 Oktober 2009 yang lalu.Ceramah berkaitan pengurusan stress telah disampaikan dengan cemerlang oleh Cikgu Rahman manakala Ceramah Obesiti pula telah disempurnakan oleh Dr. Mohd Nasir, doktor dari Klinik Dr. Rosli.

Jutaan terima kasih diucapkan kepada kedua-dua penceramah yang hebat ini.

Antara yang menarik perhatian dalam bengkel yang diadakan ini, adalah senaman Qi Qong. Senaman yang lahir dari Tanah Besar China ini mempunyai banyak rahsianya. Sejarahnya juga sangat menarik dan....

Sejarahnya juga sangat menarik dan anda perlu mengenalinya dengan lebih dekat agar dapat merasai segala kebaikkannya. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut, sila klik

sejarah dan kebaikan Qi Qong

Tiada ulasan:

Catat Ulasan